Kategoriler

13 Kasım 2016 Pazar

Etli Ramen, Tavuklu Udon ve Harika Bir Sushi: Kani Ten Crispy Roll

  Konbanwaaaa, minna san! Deku desu.

  Uzakdoğu yemekleri köşemize hoş geldiniz! Ben, tabi ki sushi-noodle-moğol usulü tavuk üçlüsüne bayılan bir kişi olarak, düzenli olarak Quick China'ya gitmeye çalışıyorum. Her gittiğimde yeni şeyler denemeye çalışıyorum, desem yalan olur. Favorilerim sake maki ve sebzeli noodle. Ancak artık kono ore sama sizin için her gittiğinde yeni türler denemeye çalışacak. Watashi ganbaru desuyooo !

  Önce en az sevdiğim yemekten başlayacağım.



(bkz: yanındaki kaşık suyunu içmek için kullanılıyor.)



  Naruto'nun yemeye doyamadığı etli ramen... Biliyorum, animede izlerken görünüşü o kadar güzel geliyor ki tadı en fazla ne kadar kötü olabilir diyorsunuz... 

  Öncelikle içindeki malzemelere gelelim...Şu maydanoza benzeyen şey (pembe) kesinlikle maydanoz değil, zira tadı maydanozdan çok çok daha güzel. Kişniş diyorlar. Gördüğünüz bir diğer yeşil yaprak (yeşil) ise ıspanak. Herhangi bir tadı yok, bildiğiniz ot. Ayrıca içindeki beyaz renkli uzun olanlar soya filizi. Onlar da ot. (Sarı) (Kacchan → Ben seviyom soya filizini ʘ ͜ʖ ʘ) Kırmızı dairedeki kahverengi şeyler ise benim tahminimce bambu kamışı. Onların da tadı yok. Kırmızı soğanlar harika. (Soğan severim.) Kırmızı biber ve etten yemedim. (Arkadaş sipariş etmişti lol) Bu arada benden size tavsiye, yanında gelen limonu ramene sıkmayı unutmayın, çok daha güzel oluyor. 

  Sonuca gelirsek... Erişteler o kadar tatsız ki... Şu marketlerden aldığımız ramenlerin tadı bile daha güzel. "Amaaannn, yanındaki sebze ve et uğruna yenir be Deku..." mu diyorsunuz? Yenmiyor işte. O erişteleri nasıl yapıyorlar da bu kadar tatsız hale getiriyorlar merak ediyorum. Kısaca puanım 4/10. Ayrıca evet, yumurta yoktu.

 Sırada tavuklu udon var. 



(bkz : üstündeki maydanoz değil keşniş)

Şimdi gençler, "Pardon Deku, Udon neydi?" dediğinizi duyar gibiyim. Bu da ramen gibi Japon mutfağına özgü tatlardan. Buğday unundan yapılıyor, sadece biraz daha kalın doğranıyor. (7 mm civarında olması lazım.) Genelde su içinde servis ediliyormuş, bakınız :



Bence benimki "yaki udon" idi. Yani kızartılmış udon. (yakimasu=yakmak, kızartmak) Castaway on the Moon (Kimssi Pyoryugi) izleyen bilir, bkz , esas adamımızın kendi kendine yaptığı börülceli udonu yeme sahnesi filmin en güzel sahnelerinden biridir. O adam ki tüm film boyunca onun hayalini kurmuştu... Evet minna, sonunda ben de onu neyin bu kadar mutlu ettiğini öğrenme fırsatına eriştim. Udon dediğimiz şey, gerçekten de enfes bir şey ! Keşke içinde tavuk olmasaydı. Ben şahsen eti noodle ürünlerine yakıştırmıyorum. Ama tabi ki %90 etsiz yemez. (Belki  > %90) Ancak  menüde sebzeli udon göremediğim için tavuklusunu tercih ettim. İçinde mevsim sebzeleri ( yeşil soğan(bence en yakışanı bu), kırmızı biber (ikinci en yakışan) vb.), soya filizi (şu beyaz, ince, uzun görünüştekiler) ve zencefil sos vardı. Açıkçası zencefil sosunu makarna üstünde pek tercih etmem ama udon içinde pek de fark edemedim. Güzel sotelendiği için olsa gerek. Kısaca puanım 8/10.  

   Veeeee geldik sushiye ! Yeni başlayanlar için California Roll'u (bkz.) öneririm, ama benim favorim sake maki ( bkz. ) . Onları da daha sonra ayrıca inceleyeceğim fakat şu an konumuz Kani Ten Crispy Roll ! (Kacchan → Boku mo tabetaaaai ╥﹏╥)



Dışı çıtır parçalı, yengeçli ve uçan balık yumurtalı sushi ! Şu fotoğrafta içindekileri daha ayrıntılı görebilirsiniz :


Sarı ok >> Yengeç.
Kırmızı daire >> Avokado
Mor daire >> Salatalık
Pembe ok >> Uçan balık yumurtası (Turuncumsu, yerken ağzınızda patlamaktan başka hiçbir işe yaramıyor lol )(Normalde sushinin içinde var ama içi görünen sushiyi es geçmişler galiba.)
Mavi çizgiler >> O ince siyah şey yosundan yapılıyor.
Turuncu ok >> Zencefil turşusu (Japonlarca farklı sushi geçişleri için damağı temizlemek amacıyla kullanılıyor, ama ben tavsiye etmem. Kolonya gibi tadı var.)

  Sushiyi yerken dışındaki çıtırlar sayesinde olsa gerek, ağzınıza hafif tatlımsı bir tat yayılıyor. Yedikçe yiyesiniz geliyor. Zaten bir sushinin içinde yengeç varsa, o sushi güzeldir gençler. 


Ve gördüğünüz yeşil şey çoğunuzun da bildiği üzere wasabi. Ve çoğunuz da çok acı olduğu için yemek istemiyor, biliyorum.Hatta arkadaşlarınızdan wasabi ile ilgili şehir efsaneleri duyuyorsunuz, bunu da biliyorum. Alakası yok, wasabinin acısı anlık, kırmızı biber gibi yarım saat sürmüyor. En fazla 3 sn sonra geçiyor. İlk başlarda ben de haz etmiyordum fakat bir gün tüm önyargılarımdan arınıp denedim, çok hoşuma gitti. Ki normalde acı seven biri değilim.Yanında soğuk bir içecekle çok güzel oluyor. 


Bu fotoğrafta da sushinin üstüne konmuş wasabi var. Çok koymayın üstüne ve işbu fotoğraftaki kişinin yaptığı gibi sadece bir bölgeye koymayın, elinizden geldiğince yaymaya çalışın. 



  Yazımı sonlandırırken bu fotoğraflar da bonus olsun. Quick China'ya giden bilir, sipariş verdikten sonra herkese birer adet California Roll, limonata ve moğol usulü tavuk ikram ederler. İşbu fotoğrafı çeken kişiler tavuğu çoktan yediği için (lol dayanamıyoruz..)  size sadece kalan ikisinin fotoğrafını gösterebiliyorum.

  Sonuç olarak Kani Ten Crispy Roll'e puanım 8/10. Bir sonraki yemek köşemizde görüşmek üzere.

  Cya!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder